سینمای صوتی خانوادگی هوشمند

سینمای صوتی خانوادگی هوشمند

سینمای صوتی خانوادگی هوشمند

سینمای صوتی خانوادگی هوشمند چیست؟

 

چه تفاوتی با سینمای صوتی خانوادگی معمولی و قدیمی دارد؟  چه امکاناتی را برای ما فراهم میکند؟  از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است ؟ و شاید تمامی این سوالات سوال هایی باشد که در ذهن شما هم پیش آمده ما در این مقاله به اکثر این سوالات پاسخ می دهیم و سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد سینمای صوتی خانوادگی هوشمند در اختیار شما قرار دهیم.تا بتوانید با شناخت دقیق تر از این محصول جدید و مدرن به بهترین حالت ممکن از آن استفاده کنید و لذت ببرید.این سیستم در واقع یک سیستم صوتی حرفه ای خانگی است که با توجه به شرایط منزل و مخصوص منازل طراحی و ساخته شده است و کاربر با استفاده از این سیستم بجای سیستم های سینمای خانگی قدیمی میتواند از چندین قابلیت دیگر نیز بهره مند شود (در ادامه توضیح کامل خواهیم داد. )

تفاوت سینمای صوتی خانگی معمولی با سینمای هوشمند

همانطور که میدانید سینمای صوتی خانگی معمولی (قدیمی) دارای سیم های بلند و اسپیکرهایی هستند که نسبت فضای اطراف تلویزیون را اشغال می کنند و اگر کاربر قصد داشته باشد. که هرکدام از این اسپیکر ها را در یک گوشه از سالن قرار دهد به دلیل وجود سیم های متصل به اسپیکرها امکان پذیر نیست. و یا محل قرار گرفتن سیم ها مناسب نیست. و دست و پاگیر میباشد.

اما در سینما خانواده هوشمند دیگر این مشکلات وجود نداره و کاربر خیلی راحت میتواند در هر نقطه از منزل که دوست داشته باشد حتی در استخر، حمام، سونا، اتاق خواب، حیاط  و اسپیکرهای خود را قرار داده و علاوه بر پخش صدای تلوزیون، رسیور، و موزیک مورد علاقه ی خود را نیز پخش کند زیرا در این سیستم میتوان اسپیکرها را به شکل سقفی و  توکار اجرا کرد. علاوه بر آن بصورت روکار  نیز اجراء نمود.

از دیگر تفاوت های این سیستم میتوان به قابلیت سناریو پذیری این سیستم و شرکت در سناریو های یک خانه هوشمند اشاره کرد (یعنی اگر شما دارای یک خانه هوشمند هستید و یا سیستم خانه هوشمند را اجرا کنین سیستم صوت شما به سیستم خانه هوشمند متصل میشود. )

تجهیزات مورد نیاز

سینمای خانگی هوشمند با استفاده تجهیزات زیر قابل اجرا میباشد.

۱- آمپلی فایر لمسی

۲- اسپیکر های سقفی

سینمای صوتی خانوادگی هوشمند

 

امپلی فایر های قدیموتو دور بریز

۱-امپلی فایر دیواری

آمپلی فایر لمسی هوشمند دارای چندین خروجی برای اسپیکرها با قدرت بالا(حداکثر۵۰وات) میباشد ، قابلیت پخش موزیک با استفاده از مموری SD،فلش مموری ، Aux، بلوتوث را دارا میباشد همچنین دارای رادیو نیز میباشد. این آمپلی فایر برای کاربر این امکان را فراهم میکند که کاربر بتواند با متصل کردن سیم Auxبه تلویزیون ، ریسیور، و از این سیستم به عنوان سینمای خانگی استفاده کند و علاوه بر آن از دیگر قابلیت های این سیستم بهره مند شود مانند پخش موزیک توسط گوشی موبایل و یا استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفون(فقط با نصب اپلیکیشن میکروفن ) و پخش صدا از اسپیکر های نصب شده
آمپلی فایر های لمسی دیواری در ابعاد و شکل های متفاوتی در بازار موجود میباشند.

از آمپلی فایر های فول تاچ تصویری ۵/۳ اینچ گرفته تا امپلی فایر های ۷ اینچ تمام لمسی که قابلیت پخش کلیپ ویدیو را هم دارند.

 

۲- اسپیکر های سقفی

 

سینمای صوتی خانوادگی هوشمند سینمای صوتی خانوادگی هوشمند

درسیستم سینمای صوتی خانوادگی هوشمند ما می توانیم قدرت و نوع اسپیکرهای خود را با توجه به نوع کاربری،مساحت،ارتفاع سقف و.. انتخاب کنیم
بلند گوهای در انواع مختلف معمولی ، ضد آب ،روکار، توکار از ۳۰ وات تا ۱۰۰ وات موجود میباشند که کاربران میتوانند با توجه نیاز و سلیقه ی خود آنها را انتخاب کنند.

مثلا برای فضاهایی که بخار و رطوبت وجود دارد از اسپیکر های ضد آب استفاده کنند و برای فضاهایی که دارای سقف بلند هستند از اسپیکرهایی با قدرت بالا در این سیستم به دلیل اینکه لوله گذاری برای سیسم کشی سیستم در مرحله برق کشی انجام میشود به کاربر این امکان داد مشود تا هر کجایی که دوست داشت اسپیکر خود را جایگذاری کند مثلا در ورودی آشپز خانه ، در اتاق خواب ها، حمام و… 

شرکت کردن سینمای خانوادگی (سیستم صوت خانگی) در سناریو

با این ویژگی ما می توانیم در خانه هوشمند از سیستم صوتی هم استفاده کنیم مثلا سناریویی برای سیستم تعریف کنیم به این صورت که روزهای شنبه ساعت ۸ صبح همه پرده ها باز شوند هم زمان یک موزیک ملایم نیز پخش شود و چراغ خواب ها خاموش شوند .
یک نکته جذاب دیگر در سیستم این است که کاربر می تواند از حالت سناریو فقط سیستم صوت خود را فعالکن تا در زمان دلخواهش اهنگی که انتخاب کرده پخش شود و در زمان مورد نظر او سیستم خاموش شود.

مقرون به صرفه بودن سینمای خانوادگی هوشمند

همانطورکه در مطلب قبلی توضیح دادیم برای داشتن یک سینمای خانگی هوشمند نیاز به تجهیزات گران قیمت و یا سیم کشی خاصی نداریم و فقط با یک آمپلی فایر دیواری لمسی و چند بلندگوی سقفی این سیستم قابل اجرا میباشد و به غیر از اینکه تمام مزایا سینمای خانگی معمولی را دارد از ویژگیهای بیشتری نیز برخوردا است که ما میتوانیم از آنها نیز استفاده کنیم که در توضیحات بالا به آنها اشاره شد مانند : پخش موزیک با استفاده از تلفن همراه، استفاده از گوشی موبایل به عنوان میکروفن و

شما عزیزان هم میتوانید با کمترین هزینه از بهترین

سینمای خانگی هوشمند بهره مند شوید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشنان در امر هوشمند سازی در ارتباط باشید.

محصولات مرتبط